Prerequisite(s): An Introduction to Literature, Drama (I)
This course is dedicated to senior students of English Literature. It tackles plays written in the late 19th century and up to the middle 20th century. It presents students with the major differences between modern drama and Renaissance and Elizabethan drama in terms of elements, language, themes, and forms. The course follows the development of modern drama and covers a variety of modernist playwrights from several regions. The students are then introduced to theatre of the absurd, realistic theatre, and expressionist theatre to cover modern notions of ambiguous identities, ordinary characters, fluid time and place, lack of dialogue, nonsensical dialogues, and meaningless or repetitive plots. It explores major developments of modern drama, from early modernist theatre through post-war developments to more recent and contemporary theatre. The emergence of new theories such as those of Brecht and Beckett are tracked alongside groundbreaking productions to shed lights on the evolution of modern drama. By the end of the course, the students are expected to be able to learn how to study and understand a modern play, work in groups and make presentations on various aspects of a play. They are also expected to work in groups to perform a particular scene.
المتطلب السابق: مقدمة في الأدب، مسرح (I)
تم تصميم هذا المساق خصيصا لطلاب المستويات العليا في الأدب الإنجليزي. ويتناول المسرحيات المكتوبة في أواخر القرن التاسع عشر وحتى منتصف القرن العشرين. ويعرض للطلاب الاختلافات الرئيسية بين الدراما الحديثة وعصر النهضة والعصر الإليزابيثي من حيث العناصر واللغة والموضوعات والأشكال. كما يتتبع هذا المساق تطور الدراما الحديثة ويغطي مجموعة متنوعة من كُتَاب المسرح الحداثيين من عدة مناطق، ثم يقدم المساق للطلاب المسرح العبثي والمسرح الواقعي والمسرح التعبيري لتغطية المفاهيم الحديثة للهويات الغامضة والشخصيات العادية والزمان والمكان اللذان يتسمان بالسيولة وغياب الحوار والحوارات غير المنطقية والحبكات التي لا معنى لها أو المتكررة. ويطرح المساق أيضا التطورات الرئيسية للدراما الحديثة، بدءاً من المسرح القديم خلال تطورات الى ما بعد الحرب وصولاً إلى المسرح الحديث والمعاصر. ويعمل هذا المساق على تتبع ظهور نظريات جديدة من أمثال بريخت وبيكيت جنبا إلى جنب مع النتاجات الأدبية الرائدة للتسليط الضوء على تطور الدراما الحديثة. وفي نهاية هذا المساق، يتوقع من الطلاب أن يكونوا قادرين على تعلم كيفية دراسة وفهم المسرحيات الحديثة والعمل في مجموعات لتقديم عروض حول جوانب مختلفة من المسرحيات. كما يتوقع منهم العمل في مجموعات لأداء مشهد معين.